Tragovi rana čovjeka s Torinskog platna poklapaju se s ranama na tunici za koju se vjeruje da ju je nosio Isus

KRISTOVE RELIKVIJE – “Nema predmeta na svijetu koji je podvrgnut tako detaljnim i temeljitim istraživanjima kao Torinsko platno. Nastala je čak i zasebna znanstvena disciplina – sindonologija, koja se isključivo bavi istraživanjem fenomena koji se krije u ovome, na prvi pogled, potpuno običnu lanenu platnu.”

Nadbiskupija Torina objavila je prošli tjedan kako je započela primati rezervacije za posjet idućem izlaganju najpoznatije relikvije na svijetu – Torinskog platna, koje će biti izloženo iduće godine od 19. travnja do 24. lipnja.

Zadnji je put ta relikvija izložena javnosti na duže vrijeme 2010., kada se pred njom molio i papa Benedikt XVI. Prošle godine, bila je izložena na kraće vrijeme, na Veliku subotu. Iduće izlaganje bit će u sklopu proslave 200. obljetnice rođenja sv. Ivana Bosca, a relikviju će vidjeti i papa Franjo koji će zbog toga doći u Torino 21. lipnja.

Iz nadbiskupije poručuju kako će relikviju moći vidjeti samo oni vjernici koji najave svoj dolazak rezervacijom i to na stranici www.sindone.org. Organizatori očito očekuju veliku navalu vjernika koji žele vidjeti Torinsko platno, odnosno pogrebni pokrov u koji je Isus Krist zamotan nakon što je skinut s križa i položen u grobnicu.

Poljski autor Grzegorz Górny u svojoj impozantnoj knjizi “Svjedoci otajstva”, koju je stvarao zajedno s fotografom Januszom Rosikonom, i koja je posvećena istrazi o Kristovim relikvijama najveću pozornost poklanja upravo Torinskom platnu.

“Nema predmeta na svijetu koji je podvrgnut tako detaljnim i temeljitim istraživanjima kao Torinsko platno. Nastala je čak i zasebna znanstvena disciplina – sindonologija (od grčke riječi sindon, što znači platno) – koja se isključivo bavi istraživanjem fenomena koji se krije u ovome, na prvi pogled, potpuno običnu lanenu platnu”, piše Poljak koji u svom djelu navodi čitav niz istraživanja koja su potvrdila autentičnost platna kao Isusova pogrebna pokrova, ali nisu mogla otkriti na koji je način nastao otisak ljudskog tijela na njemu.

sainte-tunique-jesus-est-fauxTunika iz Argenteuila, koja se od 12. stoljeća čuva u gradiću kod Pariza i za koju se vjeruje da je tunika Isusa Krista za koju su na Golgoti bacali kocku rimski vojnici.

U svojoj knjizi Górny otkriva i jedan malo poznati detalj o znanstvenim istraživanjima koja su neizravno potvrdila autentičnosti Torinskog platna, istražujući još jednu Kristovu relikviju – Tuniku iz Argenteuila, koja se od 12. stoljeća čuva u gradiću kod Pariza i za koju se vjeruje da je tunika Isusa Krista za koju su na Golgoti bacali kocku rimski vojnici.

Zaslužan za to otkriće jest tim s Institutu za optiku u Orsayu i njegov vođa, profesor André Marion.

“Znanstvenici iz Orsaya su 1998. godine odlučili usporediti tragove krvi na Torinskome platnu s onima s tunike iz Argenteuila. U tu su svrhu izradili računalne geometrijske modele koji su prikazivali kako bi tunika prianjala na osobu visoku poput muškarca s platna i njegovih morfoloških karakteristika. Konačan je rezultat zapanjio istraživače. Pokazalo se da se tragovi krvi na tunici precizno poklapaju s tragovima rana na platnu. Polaganje slika dviju tkanina jedne na drugu dovelo je znanstvenike do zaključka da su obje umrljane krvlju istoga muškarca”, piše Górny, dodajući kako su kasnija istraživanja potvrdila kako je taj čovjek, prema svim rezultatima i usporednim istraživanjima, bio – Isus iz Nazareta.

Autor: Goran Andrijanić | Bitno.net

 

Odgovori

Skip to content