Je li se sunce doista vrtjelo u Fatimi i Međugorju? Jesu li sv. Josip Kupertinski i sv. Terezija Avilska stvarno levitirali?

Jesu li stigme oca Pija bile čudesne? Je li on stvarno imao sposobnost bilokacije? Što se događa kada vidjelice „vide“ blaženu Djevicu Mariju i kada se krv sv. Januarija rastopi i kada ljudi ozdravljaju zahvaljujući relikvijama, pomazanju ili molitvama svetaca koji su stoljećima mrtvi? Je li tilda sv. Juana Diega doista čudesna slika? Pričaju li ljudi na karizmatskim susretima stvarno jezicima anđela? Je li se lice sv. Terezije doista pojavilo na pecivu i Blažena Djevica na zidu poslovne zgrade? Je li Isus stvarno razgovarao sa sv. Faustinom 2 000 godina nakon svoje smrti i uskrsnuća? Obraćenik s anglikanizma, sada katolički svećenik, otac Dwight Longenecker, u ovom izvanrednom članku tumači kako se katolik treba odnositi prema čudima.

Prva stvar koja se treba zapamtiti o čudesnom je to da je ono čudesno. Drugim riječima, po samoj svojoj definiciji, događaj je izvanredan i, upravo zato što je izvanredan, težak je za kategorizirati i objasniti.

Sam Bog je izvan parametara uobičajenog. Mi imamo svoje doktrine, dogme, tradicije i teologiju, ali Bog je veći od svih naših objašnjenja. Više je stvari na nebu i zemlji nego što naši mali odgovori mogu obuhvatiti.

U svojoj knjizi Raj: Vodič kroz neotkrivenu zemlju, Peter Stanford prepričava priču o poznatom ateistu koji je doživio bliski susret sa smrću te mu je dano da na trenutak vidi pakao. Oporavio se i nakon toga veselo objavio da ga je to iskustvo potreslo na par dana, ali se ubrzo vratio ateizmu.

Kad je 1898. godine umro maronitski redovnik Šarbel Makhluf, čudna se svjetlost pojavila iznad njegova groba. Kada je tijelo iskopano, ono je plutalo u blatu i iz njega je izlazila čudna tekućina. Redovnik je zatim pokopan u crkvi, a tijelo mu je 1927., 1950. i 1955. godine ekshumirano, svaki put bez traga raspadanja. Tekućina nalik krvi je nastavila curiti iz njegova tijela te je skupljana i korištena za liječenje bolesnih.

Kršćanstvo je prije svega centrirano na čudu Utjelovljenja. To je čudo – u kojem je sam Bog skriven u uobičajenom svijetu – temelj naše vjere. Kroz sakramentalne misterije doista ulazimo u to čudo i njime bivamo transformirani. Čudne stvari se doista događaju, ali predivno je bolje od čudnog. Transformacija naših duša i tijela u sliku Isusa Krista je najdivnije čudo od svih.

Fr. Dwight Longenecker

Izvor: Glasbrotnja.net

Odgovori

Skip to content