VELIKA OČEKIVANJA: ‘Split ima potencijal da postane jadranska Barcelona za turiste’

Ovo je još jedna investicijski intenzivna godina za Maistru, turistički biznis rovinjske Adris Grupe. U Rovinju sredinom kolovoza otvaraju preuređeni hotel Amarin, dok krajem godine kreću sa zahtjevnim projektom hotela Park.

U procesu su preuzimanja splitskog hotela Marjan, a stižu i u Zagreb. U portfelju Maistre danas je deset hotela, osam turističkih naselja i sedam kampova s ukupno 34.000 kreveta. Kao treća po veličini turistička kompanija ostvaruju oko pet posto turističkih ostvarenja Hrvatske. Prošlu su godinu zaključili novim rastom na ukupne prihode od 944 milijuna kuna.

Prenosimo intervju koji je za jutarnji.hr dao Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre

Ušli smo u špicu turističke sezone, za koju se očekuje da će biti rekordna. Kakve rezultate očekujete na razini Maistre i Hrvatske?

Ove su godine velika očekivanja da će se dogoditi spektakl, ali treba biti realan. Hrvatska nema dovoljno kapaciteta koje možemo ponuditi, pa prema tome nemamo na čemu značajno rasti. Sezona će zasigurno biti nešto bolja nego lani. Priča o pred, post i glavnim sezonama hrvatskog turizma dio je naslijeđenog povijesnog modela razvoja, koji u osnovi znači prešutno prihvaćanje turizma kao isključivo kupališne kategorije. U smještajnim kapacitetima dominiraju privatni smještaj i kampovi, a manjim dijelom hoteli i resorti, koji su također bili poslovno sezonski usmjereni. Unatoč evidentnom napretku u kvaliteti i poboljšanim uslugama, bez ozbiljnih promjena smještajne strukture i radikalnih zahvata u izgradnji nove turističke infrastrukture nećemo lako mijenjati naslijeđenu paradigmu.

Hoće li se dio povećane potražnje ipak preliti na predsezonu i postsezonu?

Sigurno hoće, premda se ni tu neće dogoditi veliki rast. U prvih šest mjeseci mi smo u Maistri s rezultatima nešto ispod prošle godine. S hotelima smo u plusu, ali su kampovi nešto ispod 2015., što je logično zbog rasporeda praznika i ranog Uskrsa. Na razini godine sigurno ćemo završiti u plusu od tri ili četiri posto u odnosu na prošlu godinu.

Možete li velik interes za Hrvatsku naplatiti većim cijenama?

To je priča koja je oportuna. Cijene i dalje možemo podizati u vrhuncu potražnje. Sada će netko reći da to dugoročno nije održivo ili da će nam se obiti o glavu, ali mislim da to nije točno. Veća potražnja diže i cijene i to je u redu dok god za tu cijenu isporučujete odgovarajuću kvalitetu.

Konkurencija u Istri je žestoka. Valamar se i dalje širi, novi vlasnik Arenaturista ima velike ambicije. Kakva je strategija Maistre?

Dobro je imati jake konkurente, posljednjih godina svi rastu u skladu s definiranim poslovnim strategijama. Mi idemo pravcem kojim drugi ne idu, ne tvrdim da netko drugi radi loše, nego jednostavno imamo drugačiju poslovnu filozofiju. Maistra je kompanija koja ima za cilj promijeniti naslijeđenu dominantnu orijentaciju sezonskog turizma i poslovnu strategiju niskih troškova te se fokusirati na strategiju visoke dodane vrijednosti. Mislim da tu strategiju posljednjih nekoliko godina provodimo razmjerno uspješno. Što ta strategija znači? Ona znači radikalno promijeniti hotelsku strukturu (rušiti naslijeđeno i graditi novo) prema visokom ili vrlo visokom standardu tematiziranih hotela na “landmark” osnovi te na osnovi različitih marketinških i/ili branding saveza s ciljem postizanja globalno relevantnih i usporedivih poslovnih performansi. Ona također znači harmonizirati namjenu hardwarea naših hotela sa sustavom iskustava i doživljaja koji se danas traže u prestižnim turističkim destinacijama i mnogo drugoga. Jer, na kraju krajeva, ako imaš hotel u koji ulažeš dva ili tri puta više nego lokalna konkurencija, onda se na isti način moraju osigurati poslovni rezultati koji su dva ili tri puta veći od lokalne konkurencije. A to znači da onda moraš imati lanac vrijednosti temeljem kojeg gradiš lojalnost svojih gostiju uz visoku cijenu koju oni žele platiti. Tome smo jako posvećeni, a dosadašnji rezultati nam daju za pravo vjerovati da smo na pravom putu pa nastavljamo s vrlo ofenzivnom investicijskom strategijom koja će, bar što se tiče Rovinja, osigurati potpuno normaliziranu i globalno usporedivu hotelsku strukturu, kako po kvaliteti, tako i po poslovnim rezultatima. To sve skupa nije lako. Traži se izvanredan napor, učenje, izvrsnost, ali i hrabrost. Mi smo uvjereni da Hrvatska ima pravo da upravo u ovoj industriji istakne visok globalni rang ambicija, to jest nema pravo svoja nacionalna prirodna i kulturna bogatstva prodavati ispod cijene. I mi to pokušavamo činiti.

Kada Maistra kao dio moćnog Adrisa ima novca za investiranje.

Imaju i drugi, ali krenuli su u akvizicije ili nekom drugom smjeru.

Dosad ste imali fokus na hotelima, sada najavljujete značajna ulaganja i u kampove. Kakva je tu strategija, na tržištu se pojavio prvi kamp s pet zvjezdica?

Kampove smo dosta zanemarivali posljednjih godina pa tu zaostajemo za konkurencijom. Kampovi su sidro za investicije kod kojih je povrat nešto sporiji, koje nam kratkoročno drži balans. Planirana ulaganja Maistre u iduće tri godine su 1,6 milijardi kuna, a kampovi su na 200 do 250 milijuna kuna. Sukcesivno ćemo podizati kvalitetu i u nekim kampovima sigurno doći do pet zvjezdica.

Sve je veći interes globalnih hotelskih brendova za Hrvatsku. Maistra, osim Hiltona u Dubrovniku, razvija vlastite luksuzne brendove. Navodno sada ipak pregovarate s nekim jakim brendovima – kojima i gdje ih dovodite – hotel Park, Split ili Zagreb?

U hotelu Park ćemo ići sami, na “landmark” osnovi, ali tu je pitanje akvizicije u Zagrebu i Splitu. Dakle, sve je moguće, sukladno modelu i konceptima koje ćemo razvijati za svaki pojedinačni projekt.

U kojoj je fazi moguće preuzimanje splitskog hotela Marjan?

Investicije od 1,6 milijardi kuna uglavnom su predviđene za naš postojeći portfelj, ali nije isključeno ni da idemo u akvizicije u Zagrebu ili Splitu. Zainteresirani smo za Marjan. Adris je preuzeo 61 milijun kuna vrijednu hipoteku i otkupili smo potraživanja radnika u iznosu od 7,7 milijuna kuna, što nam je osobito važno s obzirom na činjenicu da su radnike dosad gotovo svi zainteresirani ignorirali. To su potraživanja koja nismo u obvezi preuzeti, ali mislimo da je to korektno. Ako dođemo u pozicije ulaska u hotel Marjan, ne bismo željeli da se za nama povlače bilo kakvi repovi.

Je li točno da se Željko Kerum pojavio s nekim potraživanjima, što sve dodatno komplicira?

Situacija nije jednostavna i tu će biti još dosta posla, ali imamo najbolju namjeru preuzeti hotel Marjan.

Koja je vaša vizija Marjana?

Još je rano o tome govoriti, ali mislim da je to jedna od boljih lokacija na Jadranu za vrhunsku hotelsku ponudu u skladu sa svim što Maistra i Adris rade. Split i ta lokacija to zaslužuju. Split će zasigurno postati ozbiljna turistička destinacija koja će funkcionirati cijele godine, ima potencijala postati mala jadranska/hrvatska Barcelona, ima dušu, klimu, ljude i zanimljivo okruženje koje privlači velik broj gostiju.

A kakav je plan za Zagreb? Osim prenamjene zgrade Croatia osiguranja na Trgu u hotel, imate li u planu još neke projekte?

Osim nekretnina koje su u vlasništvu Croatia osiguranja ima još nekih lokacija koje su potencijalna meta i gdje se mogu izgraditi hotelski smještajni kapaciteti. Sve ovisi o lokaciji, ali uvijek nam je cilj napraviti nešto vrhunsko.

Kakva su očekivanja s britanskog tržišta nakon Brexita?

Britanci će ove godine doći na odmor u Hrvatsku, nema naznaka da će se tu brojke drastično smanjiti. Posljedica za ovu godinu jest da ćemo dosta izgubiti na prihodima jer s velikim turoperatorima iz Velike Britanije imamo cijene fiksirane na funtu, koja je znatno pala u odnosu na euro. Inače, ne očekujem nikakav veći poremećaj. Ne vjerujem da će gosti trošiti manje jer bez obzira na slabiju funtu nismo im skupi.

Izvor: jutarnji.hr

Odgovori

Skip to content