Učenici trebaju cjelovit pristup u odgoju i obrazovanju

Prema istraživanju Poliklinike za djecu i mlade svako treće dijete u školi je pretrpjelo neki oblik zlostavljanja, a svjetska istraživanja pokazala su da u 71% slučajeva nastavnici ne poduzimaju ništa kako bi se situacija promijenila.

Prema UNICEF-ovom priručniku ”Škola bez nasilja – k sigurnom i poticajnom okruženju za djecu” najčešće vrste nasilnog ponašanjasu fizičko (udaranje, nanošenje fizičke boli, guranje, čupanje), verbalno (ruganje, omalovažavanje, ogovaranje, nazivanje pogrdnim imenima, prijetnja), putem socijalne izolacije učenika (ignoriranje, isključivanje iz kruga prijatelja) te, po svim istraživanjima najbrže rastuće, nasilje putem interneta, odnosno cyberbullying.

Primjer dobre prakse

Kako bi učenike potaknuli na promišljanje o vrijednostima poput ljudskog dostojanstva te ih potaknuli na solidarnost, izgradnju zajedništva i međusobno poštivanje, u protekloj školskoj godini 2017./2018.Svjetski savez mladih Hrvatska osmislio je i proveo preventivni program ”Dostojanstvom protiv nasilja” sa sedmašima OŠ Ivana Cankara, u Zagrebu.

”Smatram da učenicima treba pružiti veću mogućnost učenja i promišljanja o pojmu ljudskog dostojanstva tijekom školovanja. Mnogi učenici su tek prošavši naš program razumjeli kako je ljudsko dostojanstvo neotuđivo, da ga dobivamo rođenjem te da nam ono govori da je svaka osoba vrijedna i zaslužuje poštovanje samim time što ječovjek. Mislim da je također važno da učenici čuju o tome kako svatko od njih ima jedinstvenuosobnost, talente te da ta različitost obogaćuje njihov razred i zajednicu u kojoj žive. Svatko je jedinstven i poseban i važno je da učenici toi samina dublji, iskustven način,prepoznaju i osvijeste, kako u sebi,tako i u drugima”,rekla nam je Jelena Martinović, voditeljica projekta.

Važno je prepoznati potencijal u svakom učeniku

”To je jedan od ciljeva projekta, afirmirati svakog pojedinca u ozračju prihvaćanja i uvažavanja kako bi se mogao ugraditi u zajedništvo s drugima, a kasnije i u društvo, kao najbolji oblik prevencije nasilja koji se javlja u školama”,rekla jevolonterka Svjetskog saveza mladih Hrvatska, Ina Delić.

Iz Svjetskog saveza naglašavaju kako bi voljeli da ovaj projekt zaživi diljem Hrvatske, kao jedan pozitivan i cjelovit pristup mladima, koji putem 15 interaktivnih radionica stavlja naglasak na izgradnju karaktera, ali i na razvijanje emocionalnih, socijalnih i komunikacijskih vještina kao nužnih u nenasilnom rješavanju sukoba i razvijanju ispravne slike o sebi samom.

Sudjelovanje u forum teatru

Učenici su tijekom programa imali priliku prisustvovati iforum teatru, koji su izveli volonteri. Prilikom izvedbe,učenici su mogliaktivno pristupiti rješavanju problema vršnjačkog nasilja te primijeniti naučeno s radionica. Forum teatar je kreativna i vrlo praktična kazališna tehnika kojom je gledatelj pozvan direktno se uključiti u radnju u predstavi. Učenici su tako mogli postavljanjem pitanja likovima, davanjem uputate ”ulaskom” u pojedinu ulogu pomoći potlačenoj u priči, koja je bila njihove dobi i žrtva vršnjačkog nasilja na osnovu školskog uspjeha i socioekonomskog statusa, s čime su se učenici mogli poistovjetiti.

Udruga koja promiče i zalaže se za ljudsko dostojanstvo

Svjetski savez mladih Hrvatska podružnica je World Youth Alliance, međunarodne organizacije koja broji preko milijun mladih iz cijelog svijeta, a djeluje s ciljem promicanja neotuđivog dostojanstva ljudske osobe i kulture života. Za ovaj projekt podršku su dobili od Ministarstva znanosti i obrazovanja, a potencijalnu suradnju za iduću školsku godinu ostvarili su već s mnogim školama koje su prepoznale ovaj holistički programkao kvalitetan sveobuhvatan preventivni pristup problemu međuvršnjačkog nasilja.

Ako ste zainteresirani za njihov program, možete poslati upit na mail: croatia@wya.net.

Izvor: hu-benedikt.hr

Odgovori

Skip to content