Papa Frane: Pobačaj i oduzimanje života bolesnoj osobi vrlo su teška zla
Pismo pape Frane Papinskoj akademiji za život povodu povodu 25. obljetnice njezina osnutka predstavljeno je 15. siječnja u Tiskovnom uredu Svete Stolice.
Prag temeljnoga poštovanja ljudskoga života danas je povrijeđen, i to često na okrutne načine. Pobačaj i oduzimanje života bolesnoj osobi vrlo su teška zla koja vode u protukulturu smrti, upozorio je Papa, istaknuvši potrebni bratski i solidarni humanizam, prenosi Vatican News.
U pismu upućenomu predsjedniku Papinske akademije za život nadbiskupu Vincenzu Pagli, Papa je prije svega istaknuo da je u ovo naše doba Crkva pozvana ponovno snažno istaknuti humanizam života koji proizlazi iz Božje ljubavi prema ljudskom stvorenju.
Obveza razumijevanja, promicanja i zaštite života svakog ljudskog bića crpi polet iz te bezuvjetne Božje ljubavi. Ljepota i privlačnost Evanđelja, naime, ne svodi ljubav prema bližnjemu na primjenu mjerila gospodarske i političke koristi, ni na neke doktrinarne ili moralne naglaske koji djeluju poput određenih ideoloških opcija, istaknuo je Papa.
Taj zanos nadahnjuje djelovanje Papinske akademije za život od samoga njezina osnivanja prije 25 godina, kada ju je 11. veljače 1994. ustanovio sv. Ivan Pavao II., na poticaj sluge Božjega i velikoga znanstvenika Jeromea Lejeunea koji je, jasno uvjeren u promjene u biomedicini, smatrao prikladnim poduprijeti strukturiranije zauzimanje na tom području.
U pismu nadbiskupu Pagli, od 2016. na čelu akademije, Papa primjećuje kako se čini da se u ovom trenutku povećava udaljenost između opsesije vlastitim blagostanjem i zajedničke sreće cijeloga ljudskog roda, sve do pomisli da je između pojedinca i ljudske zajednice u tijeku pravi raskol. Kao što je istaknuo u enciklici ‘Laudato si’, Sveti Otac upozorio je na krizu u kojoj se nalazi naš odnos s poviješću Zemlje i svih naroda.
U općem je porastu slabljenje osjećaja za pitanje jedinstva ljudske obitelji i njezine budućnosti, koje provode svjetske sile podjela i rata. Riječ nije stoga o nekoj kulturi nego o protukulturi ravnodušja prema zajednici, povezanoj s nadmoćnošću novca.
Valja, naime, priznati da su muškarci i žene našega doba često demoralizirani i da smo svi pomalo okrenuti prema sebi; sustav novca i ideologija potrošnje odabiru naše potrebe i manipuliraju našim snima, nemajući obzira prema ljepoti zajedničkoga života i prema nastanjivosti zajedničkoga doma.
Prema Papinu mišljenju, vrijeme je za isticanje nove vizije u svrhu bratskoga i solidarnoga humanizma pojedinaca i naroda. Ljudsko stvorenje, naime, nije neosjetljivo na vjeru i na djela bratstva; jedno je prepustiti se shvaćanju života kao borbi protiv suparnika, a drugo je priznati ljudsku obitelj znakom životnosti Boga Oca. Svi putovi Crkve vode do čovjeka, kako su istaknuli sv. Ivan Pavao II. i sv. Pavao VI.
Ohrabruju, međutim, znakovi Božjega djelovanja u sadašnjem vremenu. Među njima sv. Ivan Pavao II. isticao je geste prihvata i zaštite ljudskoga života, širenje mentaliteta protivnog ratu i smrtnoj kazni, sve veću pozornost prema kvaliteti života i ekologiji, kao i širenje bioetike.
Znanstvena zajednica Papinske akademije za život uključila se u tu perspektivu kroz 25 godina svoje povijesti. To svjedoči njezino zauzimanje za promicanje i zaštitu ljudskoga života tijekom čitavoga njegovog trajanja, te isticanje pobačaja i prekidanja života bolesnima kao vrlo teških zala koja se suprotstavljaju Duhu života i vode nas u protukulturu smrti, napisao je Papa.
Danas je prag bitnoga poštovanja ljudskoga života povrijeđen, često na nemilosrdne načine, i to ne samo ponašanjem pojedinaca nego i odlukama struktura. Organizacija dobiti i ritam tehnološkoga razvoja daju nove mogućnosti za uvjetovanje biomedicinskoga istraživanja, odgojne orijentacije, odabira potreba, te ljudske kvalitete veza, primijetio je papa Frane.
Istaknuo je da mogućnost usmjeravanja gospodarskoga razvoja i znanstvenoga napretka prema savezu muškarca i žene, u svrhu brige za ljudski rod, koja nam je zajednička, i za dostojanstvo ljudske osobe, zacijelo dotiče ljubav prema stvorenomu koju uz pomoć vjere možemo produbiti i prosvijetliti.
Perspektiva opće bioetike, s njezinom širokom vizijom i pozornošću na utjecaj okoliša na život i zdravlje, važna je prigoda za produbljivanje novoga saveza Evanđelja i stvorenoga, istaknuo je Papa, izražavajući nadu u suočavanje s pitanjima koja se postavljaju u dijalogu među različitim kulturama i društvima.
Neka Akademija za život bude odvažno mjesto tog suočavanja i dijaloga u službi dobra svih ljudi, poručio je papa Frane.