Grad Split mora imati privremeno rješenje za građane ukoliko se odlučuje za strogu provedbu zabrane parkiranja izvan dopuštenih lokacija
![](https://hu-benedikt.hr/wp-content/uploads/2023/01/SLIKA-1.jpg)
Gradonačelnik Splita Ivica Puljak najavio je prije nekoliko dana na konferenciji za medije sljedeće:
- Mjere za bolji javni prijevoz koje će smanjiti korištenje osobnih vozila u gradu
- Napredak u rješenju gradskih parkirališta
- Uvođenje reda u parkiranju i zabranu parkiranja na mjestima koja nisu predviđena za tu svrhu
Pozdravljam smanjenje cijene javnog prijevoza, ali ne vjerujem da će smanjenje njegove cijene i povećanje cijene parkiranja imati većeg uspjeha. Osobna vozila su potreba, ali i dio standarda. Veći uspjeh se može postići samo znatno višom razinom javnog prijevoza, a za to treba omogućiti tehničke pretpostavke i osigurati znatna financijska sredstva.
Postavljam Gradonačelniku sljedeća pitanja:
- Jesu li izvršena ispitivanja koliko se približno, u postotku, osobnih vozila parkira na površinama na kojima nije dozvoljeno parkiranje i koje bi posljedice donijela stroga zabrana parkiranja izvan zona s dozvoljenim parkiranjem?
- Hoćete li zabraniti parkiranje u Zajčevoj ulici kod bolnice Firule, kao i na drugim sličnim lokacijama?
Nisam za neorganizirano i prešutno dopušteno parkiranje kakvo danas imamo u velikom broju ulica, ali svjestan sam i da bi stroga kontrola (praktična zabrana) takvog parkiranja stvorila dodatni kaos u gradu.
Stoga imam i konstruktivan prijedlog koji bi mogao pomoći u realizaciji obećanja Gradonačelnika:
- Sagledati mogućnosti privremenih parkirališta poput korištenja dijela Zajčeve ulice
- Privremena parkirališta organizirati bez horizontalne signalizacije
- Postaviti prometne znakove s oznakama kako parkirati (okomito, koso…) uz vrijeme dopuštenog parkiranja
- Organizirati naplatu
Primjerice, u Zajčevoj ulici (dok nije spojena i u punoj funkciji) to ne traži velike zahvate (vertikalni prometni znakovi), regulira parkiranje i naplatu. Slična rješenja se primjenjuju i u nekim susjednim državama (npr. Italija) čak i za parkiranje u trajanju od nekoliko sati (npr. u vrijeme ručka) na traci koja se, izvan tog vremena, koristi za promet.
Na taj bismo način, privremenim rješenjem, legalizirali, ali i bolje organizirali neka „divlja“, ali prešutno dopuštena parkirališta.
Nije zanemariva ni činjenica kako postojeći nered zbunjuje turiste. Oni vide poveći broj parkiranih auta, a nema oznake parkiranja pa i sami počnu parkirati na raznim mjestima. Međutim, oni ne znaju da „pauk“ ne diže auto u Zajčevoj, a diže u nekoj drugoj ulici. Kako im to objasniti? Nedostaje nam reda, a sama zabrana neće postići red, stvoriti će još veći nered.
Vide Popović, vijećnik u Gradskom vijeću grada Splita