PRISJETIMO SE: Gdje su bili napadi kada je Pusić službenim autobilom išla veterinaru?
Teško je reći da su se mediji tako uhvatili lijevih političara za vrijeme prošle Vlade, a primjera je mnogo. Vrijedi podsjetiti na jedan tehničke ministrice vanjskih poslova
Predsjednik Hrvatskog sabora Željko Reiner našao se na meti ‘objektivnih’ medija zbog korištenja (obavezne) službene pratnje koja ga je otpratila dok je svojim privatnim automobilom išao na godišnji odmor. Teško je reći da su se mediji tako uhvatili lijevih političara za vrijeme prošle Vlade, a primjera je mnogo. Ako ne spominjemo Vargino korištenje službenog vozača, put ministra Kotromanovića privatnim zrakoplovom za koji je potrošio 28.000 kuna, Milanovićev tajnoviti odlazak helikopterom u Rijeku, vrijedi izdvojiti i još jednu spornu situaciju koju su mediji većinom ignorirali.
Pročitajte priopćenje udruge Zviždač staro godinu dana.
‘Nakon što su portali upoznali hrvatsku javnost o preskupom i obijesnom putovanju ministrice vanjskih i europskih poslova Vesne Pusić od Ankare do Zagreba u luksuzu Vladinog zrakoplova, uslijedilo je opravdano zgražanje i opća osuda takvog ponašanja.
Naime, kao što smo doznali, ministrica je 19. prosinca poletjela redovnom linijom za Tursku, jer Vladin zrakoplov nije bio slobodan. Umjesto da se nakon sastanka s turskim kolegama, vrati kako je i došla – redovnom linijom, kojih je taj dan bilo dvije, ona je zatražila Vladin zrakoplov da dođe po nju.
Umjesto da režu tanje šnite crnog kruha, 40.000 gladnih građana tog je dana moglo dobiti besplatan kruh, da gospođa Pusić nije poželjela u maniri šeika ili holivudske zvijezde Vladinim zrakoplovom putovati od Ankare do Zagreba, čime je prouzročila nepotreban trošak u visini cca 20.000 dolara.
Prema stanju hrvatskog gospodarstva i učinkovitosti kojom gospođa Pusić vodi Ministarstvo vanjskih poslova, za put u Ankaru, ministrica i njezina tročlana ekipa mogla si je priuštiti prijevoz tek biciklom ili eventualno autobusom, nipošto skupim službenim zrakoplovom.
Dok imamo 320.000 blokiranih građana, toliko nezaposlenih i još toliko radnika koji za svoj rad ne primaju plaće, a sve ih se više prehranjuje kopajući po kantama i kontejnerima za smeće, Pusićkin odgovor da je korištenje službenog zrakoplova zapravo štedljiva varijanta je izrugivanje građanima, otvorena provokacija koja je debelo prešla granicu zdravog razuma. U tom kontekstu zanimljiv je izbor predsjednika Josipovića, koji je prije nekoliko dana u sklopu predizborne kampanje ministricu Pusić izdvojio kao političarku koja je na njega ostavila najbolji dojam. Jesu li pri tome predsjedniku Josipoviću rastrošnost i neodgovornost bili jedini kriteriji za izbor političkog uzora?
Da političari znaju biti odgovorni, štedljivi i brižni prema novcu svojih građana i poreznih obveznika pokazuju brojni primjeri, ali ne iz siromašne Hrvatske, već iz daleko bogatijeg inozemstva. Donald Tusk, bivši premijer Poljske i sada kao predsjednik Europskog vijeća putuje isključivo jeftinim letovima niskotarifnih aviokompanija poput Ryanaira i ne koristi niti business klasu na redovnim linijama, niti Vladine zrakoplove, koji su preskupi i ne odražavaju mentalitet štednje i realnosti. Pamtimo ostavku Alison Redford, premijerke Alberte u Kanadi, koja je u privatne svrhe koristila službeni vladin zrakoplov, pa je uz ostavku na položaj premijerke podmirila i 45.000 dolara troška. Njemački kancelar Helmut Kohl znao je također razlikovati javne od privatnih potreba, pa je samoinicijativno uplatio trošak leta Vladinim zrakoplovom, kada je bolesnu suprugu prevezao u Francusku na operaciju.
O ponašanju ministrice Pusić i njenom poimanju korištenja službenog prijevoza možda najbolje govori činjenica da službenim Audijem, uz rotirke i pratnju osiguranja u BMW-u na redoviti zdravstveni pregled u Veterinarsku ambulantu u Heinzelovoj u Zagrebu, dovodi svog četveronožnog ljubimca. Zbog toga niti ne čudi kad Pusić tvrdi da je njoj, unatoč dva redovna dnevna leta avioprijevoznika, ipak najpraktičnije iz Ankare vratiti se Vladinim zrakoplovom. Uštedjela bi cca 400 eura troška hotela za noćenje, da je eventualno poželjela putovati sljedeći dan, ali je zato znala napraviti 20.000 dolara nepotrebnog troška Vladinim zrakoplovom, da bi putovala kad i kako poželi.
Ako ministrica Pusić, uz ispriku hrvatskim građanima, ne plati trošak puta, onda taj trošak svakako moraju podijeliti premijer Milanović i predsjednik Josipović, koji su kao sukoordinatori hrvatske vanjske politike trebali u skladu s moralom i realnim gospodarskim mogućnostima odrediti standarde štedljivog ponašanja. Ako se niti to ne dogodi onda svi troje trebaju dati ostavke, s time da predsjednik Josipović ne bi smio odraditi niti preostalih deset dana svoga mandata, a kamo li ugrabiti još jedan petogodišnji predsjednički mandat. Realnost Hrvatske i odricanja koja Josipović, Milanović i Pusić od građana Hrvatske traže, u apsolutnoj su suprotnosti od njihovog arogantnog, dvoličnog, bahatog i rastrošnog ponašanja, koje mi građani više ne možemo niti podnositi, niti plaćati!
Premijer Milanović, ukoliko želi biti dosljedan, morao bi zatražiti povrat troškova leta Vladinog zrakoplova od ministrice Pusić, kao što je to zatražio od ministar zdravstva Siniše Varge, nakon što je ovaj koristio službeni Audi i vozača za svoj put u Italiju. U protivnom ovo će biti još jedan veliki korak hrvatske političke „elite“ prema moralnom ponoru’, stoji u priopćenju.
Izvor: direktno.hr