Agencija za elektroničke medije nije nam odgovorila na upit jesu li koristili ‘vanjske’ odvjetničke usluge prilikom donošenja odluke u kojoj su utvrdili da članak “Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgije su najluđi show na HRT-u” objavljen na Index.hr-u nije govor mržnje, piše portal Direktno.hr.
Direktno.hr je Agenciji poslao upit sa sljedećim pitanjima:
“Molim Vas da nam odgovorite na nekoliko pitanja oko jučerašnje odluke oko teksta na Index.hr-u 13. travnja 2016. objavljen je članak pod naslovom: ‘Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgije su najluđi show na HRT-u’.
Je li istina da je odluka donesena jednoglasno?
Je li donesena na osnovu ‘vanjskih mišljenja’, ako je, koliko su ta vanjska mišljenja plaćena i kome?
Je li podnesena prijava nadležnim tijelima RH i ako nije, zašto nije?
Ako je odluka o tekstu s index.hr-a donesena na osnovu vanjskih mišljenja, možete li nam objasniti zašto u slučaju Z1 televizije nisu tražena vanjska mišljenja?
Je li točno da je u slučaju index.hr- stav stručne službe AEM-a bio suprotan vanjskim mišljenjima, da je ta služba smatrala da je riječ o govoru mržnje?
Ako je to točno, zašto ste ignorirali stav stručne službe u slučaju index.hr-a, a koristili ga i pozivali se na njega u slučaju Z1?”
Upit smo poslali još u srijedu 18. svibnja, a odgovor još nismo dobili. Sudeći prema našim bivšim iskustvima s Agencijom, sumnjamo da ćemo odgovor ikada dobiti. Ovom prilikom postavit ćemo im i dodatan upit – što je tako nejasno u ovim pitanjima? Podsjetimo da ravnateljica Agencije (automatski i predsjednica Vijeća za elektroničke medije) Mirjana Rakić, iako je dala ostavku, još nije razriješena s te pozicije, donosi dalje Direktno.hr.
U tom kontekstu podsjetimo i na tekst koji smo danas objavili u kojem postoje indicije o povezanosti Ipsos Pulsa kojem je SDP preko državnih poduzeća plaćao za pumpanje popularnosti. O slučaju “uvjerljive popularnosti” Ive Josipovića usprkos koje je izgubio izbore, već smo dovoljno pisali, a tu je i primjer Agencije za elektroničke medije.
Naime, iz legalnih izvora vidljivo je da je Ipsos uprihodio ogromnu svotu samo u 2013. i 2014. godini, više od 90 milijuna kuna. Sumnja pada na pogodovanje, odnosno političku korupciju, pa je redakcija direktno.hr-a poslala upite državnim tvrtkama, ministarstvima, vladi, agencijama – uglavnom svima povezanima s državom da nam na osnovu zakona o pristupu informacijama odgovore tko je i koliko potrošio državnih novaca na razna istraživanja tržišta. Postavlja se osnovana sumnja: Za reklamiranje SDP-a Ipsos Pulsu dana je nagrada – unosni poslovi s državom.
Na svim javnim nabavama koje su obradili novinari fairpressa koji su pokrenuli ovu priču Ipsos Puls je jedini ponuditelj, a njegova ponuda je u sedam slučajeva niža od prvotno procijenjene. Hrvatski zavod za zapošljavanje i HRT s imali su takve ugovore s navedenom tvrtkom, a tu je i Agencija za elektroničke medije.
Ipsos Puls po istom modelu zaključivao je poslove i na javnim natječajima Agencije za elektroničke medije. Prema podacima baze podataka Integrityobservers.eu, s Agencijom je splitska tvrtka zaključila tri ugovora u ukupnoj vrijednosti 1,25 milijuna kuna s PDV-om.
Što se tiče našeg upita i odluke koja je nepovratno dovela u pitanje integritet Vijeća za elektroničke medije, podsjetimo da je članak osudio čak i Indexu i Vijeću naklonjeni HND. Najprije su utvrdili da je riječ o govoru mržnje, a nakon odluke Vijeća odjednom su promijenili ploču i rekli da je odluka u skladu s njihovim stavovima. Dodajmo da je prije toga Index vodio žestoku kampanju protiv Saše Lekovića koji je očito podlegao pritisku. Odluku Vijeća s druge strane žestoko je osudio HNiP, zaključuje Direktno.hr.
