KLUPKO SE ODMOTAVA Zašto M. Rakić taji koliko je platila odvjetničke usluge za slučaj Index.hr

Agencija za elektroničke medije nije nam odgovorila na upit jesu li koristili ‘vanjske’ odvjetničke usluge prilikom donošenja odluke u kojoj su utvrdili da članak “Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgije su najluđi show na HRT-u” objavljen na Index.hr-u nije govor mržnje, piše portal Direktno.hr.

Direktno.hr je Agenciji poslao upit sa sljedećim pitanjima:

“Molim Vas da nam odgovorite na nekoliko pitanja oko jučerašnje odluke oko teksta na Index.hr-u 13. travnja 2016. objavljen je članak pod naslovom: ‘Mrtvaci uživo: Katoličke nekrofilske orgije su najluđi show na HRT-u’.

Je li istina da je odluka donesena jednoglasno?

Je li donesena na osnovu ‘vanjskih mišljenja’, ako je, koliko su ta vanjska mišljenja plaćena i kome?

Je li podnesena prijava nadležnim tijelima RH i ako nije, zašto nije?

Ako je odluka o tekstu s index.hr-a donesena na osnovu vanjskih mišljenja, možete li nam objasniti zašto u slučaju Z1 televizije nisu tražena vanjska mišljenja?

Je li točno da je u slučaju index.hr- stav stručne službe AEM-a bio suprotan vanjskim mišljenjima, da je ta služba smatrala da je riječ o govoru mržnje?

Ako je to točno, zašto ste ignorirali stav stručne službe u slučaju index.hr-a, a koristili ga i pozivali se na njega u slučaju Z1?”

Upit smo poslali još u srijedu 18. svibnja, a odgovor još nismo dobili. Sudeći prema našim bivšim iskustvima s Agencijom, sumnjamo da ćemo odgovor ikada dobiti. Ovom prilikom postavit ćemo im i dodatan upit – što je tako nejasno u ovim pitanjima? Podsjetimo da ravnateljica Agencije (automatski i predsjednica Vijeća za elektroničke medije) Mirjana Rakić, iako je dala ostavku, još nije razriješena s te pozicije, donosi dalje Direktno.hr.

U tom kontekstu podsjetimo i na tekst koji smo danas objavili u kojem postoje indicije o povezanosti Ipsos Pulsa kojem je SDP preko državnih poduzeća plaćao za pumpanje popularnosti. O slučaju “uvjerljive popularnosti” Ive Josipovića usprkos koje je izgubio izbore, već smo dovoljno pisali, a tu je i primjer Agencije za elektroničke medije.

Naime, iz legalnih izvora vidljivo je da je Ipsos uprihodio ogromnu svotu samo u 2013. i 2014. godini, više od 90 milijuna kuna. Sumnja pada na pogodovanje, odnosno političku korupciju, pa je redakcija direktno.hr-a poslala upite državnim tvrtkama, ministarstvima, vladi, agencijama – uglavnom svima povezanima s državom da nam na osnovu zakona o pristupu informacijama odgovore tko je i koliko potrošio državnih novaca na razna istraživanja tržišta. Postavlja se osnovana sumnja: Za reklamiranje SDP-a Ipsos Pulsu dana je nagrada – unosni poslovi s državom.

Na svim javnim nabavama koje su obradili novinari fairpressa koji su pokrenuli ovu priču Ipsos Puls je jedini ponuditelj, a njegova ponuda je u sedam slučajeva niža od prvotno procijenjene. Hrvatski zavod za zapošljavanje i HRT s imali su takve ugovore s navedenom tvrtkom, a tu je i Agencija za elektroničke medije.

Ipsos Puls po istom modelu zaključivao je poslove i na javnim natječajima Agencije za elektroničke medije. Prema podacima baze podataka Integrityobservers.eu, s Agencijom je splitska tvrtka zaključila tri ugovora u ukupnoj vrijednosti 1,25 milijuna kuna s PDV-om.

Što se tiče našeg upita i odluke koja je nepovratno dovela u pitanje integritet Vijeća za elektroničke medije, podsjetimo da je članak osudio čak i Indexu i Vijeću naklonjeni HND. Najprije su utvrdili da je riječ o govoru mržnje, a nakon odluke Vijeća odjednom su promijenili ploču i rekli da je odluka u skladu s njihovim stavovima. Dodajmo da je prije toga Index vodio žestoku kampanju protiv Saše Lekovića koji je očito podlegao pritisku. Odluku Vijeća s druge strane žestoko je osudio HNiP, zaključuje Direktno.hr.

Odgovori

Skip to content