Suspendiran svećenik, član masonske lože

Zbog članstva u masonskoj organizaciji, francuski svećenik Pascal Vesin suspendiran je od vršenja svećeničke službe

 

{jathumbnail off}Biskup Annecyja mons. Yves Boivineau, oduzeo je ovlasti vršenja svećeničke službe ocu Pascalu Vesinu zbog aktivnog članstva u masonskoj loži Grand Orient. Otac Vesin, župnik u poznatom francuskom ski resortu Megeve, 2001. godine postao je članom spomenute lože. Devet godina kasnije, biskup Boivineau doznao je za njegovo članstvo i pozvao ga na razgovor. Svećenik je tada članstvo zanijekao. Godinu dana kasnije, vijest o njegovoj pripadnosti masonima dospjela je u javnost i biskup ga je zamolio da napusti masoneriju, međutim otac Vesin je izjavio kako je njegovo članstvo u masonskoj organizaciji „izraz apsolutne slobode savjesti unutar Katoličke institucije“. I nakon susreta s trojicom svećenika, koji su po biskupovu nalogu pokušali svog subrata nagovoriti na istupanje, te ga upozorili na moguću kaznu suspenzije, otac Vesin odbio je napustiti masone.

U ožujku ove godine, Kongregacjia za nauk vjere zatražila je suspenziju svećenika, koja je u svibnju i proglašena, s napomenom kako „kazna može biti dokinuta“ ako svećenik „nedvosmisleno izrazi svoju želju za povratak Crkvi“.

Pojasnimo kako je prema stajalištu Crkve katolicima zabranjeno pripadati masonskoj organizaciji, a iako ju Zakonik kanonskog prava iz 1983. godine izričito ne spominje, stav o nespojivosti kršćanstva i masonerije ostao je nepromijenjen. Taj stav potvrđuje i izjava Kongregacije za nauk vjere o masoneriji „Quaesitum est“ iz 1983. godine, prema kojoj „ostaje nepromijenjen negativan sud Crkve glede masonskih udruženja, jer su se njihova načela uvijek smatrala nespojivima s naukom Crkve i stoga je upisivanje u njih i dalje zabranjeno. Vjernici koji pripadaju masonskim udruženjima nalaze se u stanju teškoga grijeha i ne mogu pristupiti svetoj pričesti“, a katolik koji i nakon bezuspješnih pastoralnih pokušaja tvrdokorno ustraje u teškom grijehu kao što je pripadnost masonima, crkveni ordinarij može kazniti pravednom kaznom. Naglasimo kako kažnjavanjem svojih članova Katolička crkva ne umanjuje slobodu čovjeka da živi prema svojoj savjesti, već od njih traži i očekuje da žive prema njezinim zakonima i oblikuju svoju savjest prema nauku Crkve. Nijedna kazna nije cilj, već sredstvo kojim Crkva štiti nauk vjere i ćudoređa, a izriče se s nakanom da se počinitelj popravi.

Miodrag Vojvodić | Bitno.net

Odgovori

Skip to content