‘Projekt Frljić’: Pogledajte kako je vrijeđao svoje kolege glumce?

Splitska premijera predstave “Naše nasilje i vaše nasilje” redatelja Olivera Frljića daje nam prigodu za prisjetiti se kako je to u Frljićevu HNK-u Ivana pl. Zajca izgledalo 2014. godine, kada je kao “završni dio trilogije o hrvatskom fašizmu” praizvedena predstava “Hrvatsko glumište”, koja je isprva trebala biti najnovijom inačicom “Hrvatskog Fausta” Slobodana Šnajdera, ali je, uslijed niza neslaganja s Frljićem, Šnajder tijekom pripremanja predstave sudskim putem zabranio da se ta predstava na bilo koji način referira na njegovu dramu.

“Frljić je skinuo predstavu jer je nije ni mislio raditi”, rekao je tada Šnajder, a predstava je ubrzo preimenovana u “Hrvatsko glumište” – stari naslov je valjda jedino što je i dijelila sa Šnajderovim predloškom. “Da je 1939., Oliver Frljić bi me predao partijskom krvniku”, kazao je također autor drame koja problematizira inscenaciju Goetheova Fausta u Hrvatskom narodnom kazalištu u doba NDH.

“Hrvatsko glumište” postalo je najpoznatije po tome što tijekom predstave glumci skidaju hlače te se na njihovom donjem rublju vide portreti Zlatka Viteza, Mile Budaka, Ozrena Prohića, Jasena Boke, Joška Juvančića, Krešimira Dolenčića, Jakova Sedlara i Anje Šovagović Despot, čijim se imenima i predstavljaju. Na stražnjoj strani donjeg rublja su pak portreti Snježane Banović, Vitomire Lončar i Slobodana Šnajdera.

“Riječki intendant g. Frljić i glavni dramaturg Marin Blažević u riječkom HNK postavili su predstavu “Hrvatsko glumište” koja profanira i obeščašćuje kršćanske simbole: Euharistiju, Križ i Gospu vrijeđajući vjerske osjećaje stanovnika grada Rijeke, kao i cijele Hrvatske. Premijerno prikazana na Dan sjećanja na Vukovar, hrvatske branitelje prikazuje kao fašiste, vrijeđa neistomišljenike čelnih osoba riječkog HNK prikazujući njihove likove i imena na donjem rublju glumaca”, navelo se u tekstu peticije kojom se tražilo prekidanje prikazivanja predstave.

“Samoprozvana CSI ekipa za fašizam i svekoliko osvještenje, manjine, delfine i potlačene, predano obavlja svoj estradni posao”, napisao je tada redatelj Krešimir Dolenčić u pismu kojeg kao reakciju šalje i članovima Hrvatskog društva dramskih umjetnika (HDDU). “Izvadili su komad mojeg razgovora iz devedeset prve, očistili ga od ‘nevažnog konteksta’ događaja iz te godine, pa kao i onaj odvjetnik u Haagu, očekuju valjda pravednu osudu kako meni, tako i dijelu glumišta za poticanje na zločin, ubojstva, genocid nad cijelim narodima i sve što uz to ide”, navodi Dolenčić.

Dolenčić je istaknuo kako izmišljanje konteksta u svrhu promocije isključivo samoga sebe, ne spada u domenu onoga što je on studirao, pa ne može ići u dublje detalje te anamneze, ali svakako uz onu „dabogda ti se Andrija Jarak ispred kuće javljao“, treba dodati i „dabogda te Frljić u obranu uzeo“. “Mene uzeo citirati, a čujem i da sam lice u predstavi. Velika je to čast”, napisao je Dolenčić članovima HDDU.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

4 comments

  1. Stjepan DZ Benedict

    Okay, I have learned something more about this show and the Mr Frljica. This can be resolved by taking the show to court and dissect it before the jury or expert legal team. Don’t target the man target the effect of his theatre that has the purpose of propagating religious, cultural and ethnic hate. The individuals whose portraits are displayed on actors underwear have a cause to sue for public ridicule. However all protests and legal acyions against the show or the producer could only give more free advertising for Mr Frljic and make him famous.

  2. Mario Milovčić

    Ako netko može kupiti kartu za Ofrljićeve četnikoidne, protuhrvatske, protuvjerske i u krajnjoj liniji fašističke bljuvotine i ogavne, prostačke blasfemije koje nemaju ni U od umjetnosti ni K od kulture, a za to mu ministrica NOK još daje naš novac, a ministar Orepić šalje specijalce da štite tu seratorsku gamad i da privode poštene ljude koji brane hrvatsko nacionalno i vjersko dostojanstvo, onda se pitam nismo li došli do dna i imali ova zemlja budućnosti? O, dični Marule, u što su ove nakaze pretvorili tvoj hram oca hrvatske književnosti?! Njihovo sotonsko, bolesno nasilje nad čašću i zdravim razumom, u ime tzv. umjetničke slobode, prešlo je sve granice i tog Aliena OFrljića i njegove sljedbenike treba pod hitno odstraniti iz hrvatske utrobe. Oni su gnojna tumorska tvorba koja živi od “ustaških” kuna i sračunate medijske promocije protuhrvatskih i velikosrbskih petokolonaša pod Pupijevom palicom. Ali, dies irae dei!

Odgovori

Skip to content