Podle zamke kvazikršćanske literature?

Mnogi autori danas – tumačeći ovlaš i površno kršćansku vjeru i njezine istine – izokreću istinu koju je svojim životom, smrću i uskrsnućem posvjedočio jedini Spasitelj svih ljudi, Isus

 

{jathumbnail off}Već duže vrijeme želim čuti vaše mišljenje o jednom piscu. Naime, u ruke mi je došla knjiga »Razgovor s Bogom« Neala Donalda Walscha. Vjernica sam, ali u životu sam često imala iskušenja i mislim da je to zbog moje slabe vjere, nezadovoljstva i nesreće. Tu sam knjigu počela čitati misleći da ću otkriti gdje sam pogriješila u svojoj vjeri, gdje sam pogriješila u odgoju djece, kako mogu to popraviti. Ne znam, ali nakon deset stranica prestala sam čitati jer mi se čini da taj čovjek čitatelja želi na neki podli način uvući u zamku da pomisli da je čovjek izjednačen s Bogom. Željela bih da mi odgovorite ima li smisla pročitati njegova djela i općenito mišljenje o tom piscu.

Vaša čitateljica

 

Ako Vam na početku našega odgovora iskreno kažemo da nismo pročitali nijedno djelo autora kojega spominjete, nadamo se da nećete pomisliti kako je zapravo neozbiljno da Vam uopće pokušavamo dati odgovor. No, Vaše nam je pismo i Vaše nam je mišljenje, uz tvrdnje i dojmove koje iznosite o autoru, ipak dalo za pravo da na temelju njega možemo potražiti odgovor i pomoći Vam u donošenju zaključka o tom autoru, ali i o sličnim autorima kojih je – barem se ponekad tako čini – prepuno tržište.

Ne ulazeći ni na koji način u »rat« s autorom o kojemu smo se nakon Vašega pisma informirali, već govoreći općenito o vrsti literature koju prikazujete, očitim nam se već iz Vaših kvalifikacija čini da takve knjige jamačno nisu od koristi za duhovni i vjernički rast. Kasnije ćemo Vam to pokušati dodatno pojasniti, no sada se prvo želimo osvrnuti na riječi iz Vašega pisma.

I sami ste, naime, pročitavši tek nekoliko stranica zaključili da je način na koji spomenuti autor prikazuje čovjeka – podao jer ga prikazuje poput Boga. Vama, u stanju u kojem se nalazite – a čini nam se da se previše optužujete zbog životnih okolnosti koje Vam nisu išle u prilog, ta vrsta knjige neće pomoći, niti bismo Vam je preporučili, premda Vam se možda – na prvi pogled – učinilo da je prikladna. Vama bismo preporučili iskreni, pa i ispovjedni razgovor sa svećenikom od Vašega povjerenja kojemu biste mogli iznijeti svoje mišljenje: o svojim – mogućim ili stvarnim – pogrešnim koracima, vjeri, odgoju djece, prilikama u kojima živite, perspektivama i budućnosti u Božjoj milosti. Uvjereni smo da će Vam takav razgovor biti od puno veće koristi od bilo koje vrste, recimo to tako, popularne literature u kojoj se – počesto i šarlatanski, a najčešće površno – nude različite metode samoizlječenja, samopomoći i sličnoga.

Pomislite samo na apsurd takvih djela, i oprostite na usporedbi koja možda malo i »šepa«: naime, kada ste fizički bolesni, onda liječite jednu – konkretnu – bolest, a liječnik Vam propisuje lijek i terapiju baš za nju, a kada osjećate da ste duhovno malaksali, da ste upali u sumnje i da ste slabi, onda Vam neki pisci koji su »raskrstili s institucijom Crkve« (posebno se vrlo često apostrofira Katolička Crkva kao ona koja »dogmama ubija duh«) – iza kojih ponekad stoji i vrlo moćna marketinška industrija – nude »odgovore na sva pitanja« i »odgovore za sva vremena«. Već nam je to dovoljno da ne samo kao vjernici, nego kao razumna bića, postavimo temeljno pitanje: Kako bi za sve probleme ovoga svijeta mogao postojati neki univerzalan odgovor koji nam daje neki pisac, a koji bi vrijedio baš za sve ljude, sve prilike, sva mjesta i – sva vremena? Jasno nam je da je to nemoguće, pa mnogi autori danas – tumačeći ovlaš i površno kršćansku vjeru i njezine istine – izokreću istinu koju je svojim životom, smrću i uskrsnućem posvjedočio jedini Spasitelj svih ljudi, Isus.

Zato se nemojte ustručavati odbaciti te »univerzalne recepte« za rješavanje problema i sumnja, samoostvarenje i sreću, jer oni i ne postoje, već nastoje iskoristiti čitateljevu slabost, često i lakovjernost i zamor životnim prilikama, kako bi ga odveli na krivi put. A na taj je put vrlo često lako i otići, jer se na predstavljanjima takvih knjiga okuplja veći broj ljudi, mediji im pripisuju veću pozornost i hvale ih preko svake mjere, a same autore »slave« i hvale kao spasitelje, pa nam se onda može učiniti da i mi moramo biti dio te i takve »priče«, a metode koje nam se u njima nude čine nam se baš »pogodne« za nas i naš život. Još kada se u javnosti pojavi podatak da je, recimo, takva knjiga »jako popularna« i da je prodana u milijunskoj nakladi, da je prevedena na brojne jezike, onda nam se baš to čini važnim i mislimo da je zbog svoje popularnosti ta knjiga i vrijedna. No, popularnost i vrednota dva su različita, da ne kažemo, suprotstavljena pojma.

Ono što znamo o djelu (bolje rečeno djelima) i autoru kojega spominjete, ne čini nam se prihvatljivim s katoličkoga stajališta, no ne čini nam se da bismo sada trebali detaljno razglabati o zabludama i pogrešnim tumačenjima iz samoga djela. Sam autor predstavlja se kao »Božji glasnik«, kao »medij« preko kojega govori Bog – »Bezglasni Glas« – koji mu je odgovorio u jednome trenutku krize. Njegova tehnika pisanja od toga trenutka zapravo je takozvano »automatsko zapisivanje« (ili pisanje), a ona spada u tehnike okultnoga pisanja, tj. komuniciranja s nadnaravnim, pri čemu se pisac doživljava kao »medij«, »komunikacijski kanal« preko kojega onostrana bića nastoje komunicirati.

Već Vam je iz toga jasno da Vam ta knjiga neće koristiti, a iz sadržaja dijela koji ste pročitali i sami ste zaključili da ona ništa ne rješava, nego Vas dodatno zbunjuje i pogrešno uči. A to je dovoljan razlog da tu i slične knjige jednostavno – ne čitate, nego ih zamijenite čitanjem Biblije.

Izvor: glas-koncila.hr

Odgovori

Skip to content