Svađa u HŽ-u oko stanja na prugama i čišćenju snijega

Kako bi javnosti pokazala stanje u željezničkom prometu u eksremnim snježnim uvjetima na pravcima od Splita odnosno Rijeke prema Zagrebu, Uprava HŽ Infrastrukture, s predsjednikom Ivanom Kršićem, s novinarima se provozala snjegočistačem Rolba od Ogulina do Moravica. Tom prilikom istaknuli su da su pruge prohodne za sve vlakove ali da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnim vlakovima zbog njihove lagane konstrukcije. Onda je došlo priopćenje sindikata, s videom.

Snjegočistači, posebno dva potpuno nova koji zatrpani sijegom stoje na jednom od kolosijeka ogulinskog kolodvora, akutalna su tema za koju čelni ljudi HŽ Infrastrukture tvrde da je medijski prenapuhana i potpuno krivo interpretirana. Ti su snjegočistači za nas još uvijek u fazi nabave i dok se ne riješi zahtjevna dokumentacija za njihovu homologaciju, ne mogu se u koristiti, kaže Kršić. Čelnici HŽ Infastrukture objasnili su i razloge zastoja vlakova na pravcu za Split. U usjecima kakav je na splitskom pravcu, kod jake bure i mnogo snijega dovoljno je manje od deset minuta za snježni zapuh od nekoliko metara kroz koji se vlak ne može probiti, tumače. 

Sindikat strojovođa: “Pokazna vježba” HŽ Infrastrukture

Drugačije viđenje o stanju na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske koji je poslao i dva videa koja pokazuju to stanje. Kažu kako se radio o “pokaznoj vježbi” Uprave a u prilog toj tvrdnji prilažu dva videa za koji kažu da su snimljena noćas. “Na njima se vidi temeljito čišćenje kolodvor Ogulin kako bi se novinarima moglo pokazati – Potemkinovo selo. Naime, temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kilometara pruge do Moravica (do kuda su voženi novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja”, tvrde iz Sindikata.

HŽ Infrastruktura: Tvrdnje sindikata apsolutno neistinite

Ovu tvrdnju sindikata u HŽ Infrastrukturi su nazvali “apsolutno neistinitom”. Ističu kako su dežurne ekipe HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina od početka snježnog nevremena danonoćno na terenu i čine sve kako bi željeznički promet funkcionirao, a za što se stalno koristi i svih pet snjegočistača kojima HŽ Infrastruktura raspolaže. “Da je točno kako se tek noćas pristupilo čišćenju, kako bi to bilo moguće ako je Sindikat u subotu tvrdio da HŽ Infrastruktura prugu čisti samo jednom vlakoralicom”, pitaju se iz HŽ Infrastrukture? Netočnost sindikalnih tvrdnji, poručuju, potvrđuje i činjenica da su u noći sa subote na nedjelju uredno prometovali vlakovi na relaciji Zagreb – Split ( 820) i Split – Zagreb (821), a isti će prometovat i danas.

Izvor: hrt.hr

Odgovori

Skip to content