Slavonija i Baranja žele postati meke zdravstvenog turizma

U brendiranje Slavonije i Baranje kao turističkog odredišta u koje se dolazi zbog zdravstvenih usluga, početkom ove godine startao je Klaster zdravstvenog turizma, službenog naziva Udruga za razvoj zdravstvenog turizma Pannonian Health.

Najistočnija hrvatska regija time slijedi svjetske trendove jer, prema predviđanjima Svjetske zdravstvene organizacije, briga o zdravlju postat će najjača svjetska industrija koja će do 2030. godine činiti 22 posto svjetskog BDP-a. Zahvaljujući zdravstvenom turizmu, na Kvarneru se, primjerice, produljuje pred i postsezona, a vodeće mjesto u tome pripada stomatolozima čije usluge, prema procjenama, godišnje koristi oko 50.000 stranaca, najviše Talijana

U Hrvatskoj još nema sustavnog prikupljanja podataka o tome koliko turista godišnje posjeti Hrvatsku radi zdravstvenog turizma. Iz HGK-a su nešto ranije poručili kako zdravstveni turizam u Hrvatskoj na godišnjoj razini zapošljava oko 10.000 osoba i ostvaruje oko 300 milijuna eura prihoda od zdravstvenih usluga, a procjenjuje se kako bi on vrlo brzo mogao dosegnuti i milijardu eura godišnje.

Inicijativa o panonskom Klasteru zdravstvenog turizma zakotrljala se još prošle godine kada su se okupili njezini članovi, osječki Dental centar Čes, Oftalmološka poliklinika dr. Balog, Poliklinika za kirurgiju i anesteziologiju Lege Artis, Ordinacija dentalne medicine dr. Saša Đukić, Edukos – Centar za instrukcije i Air Pannonia, tvrtka koja se između ostaloga specijalizirala i za medicinski prijevoz.

Promocija Osijeka kao grada u koji će dolaziti pacijenti radi zdravstvenih zahvata

‘Prvi je i zajednički cilj promocija Osijeka kao lokacije u koju će dolaziti pacijenti kako bi jeftinije obavili određene zdravstvene zahvate, a istovremeno tu boravili, posjetili prirodne i turističke potencijale ovoga kraja poput Kopačkog rita, Baranje, relaksirali se u Bizovačkim toplicama… Ovdje imamo čist zrak i zdravu hranu’, sažima inicijatorica, a sada predsjednica Klastera Zrinka Vlašić iz Air Pannonije, tvrtke u vlasništvu obitelji Vlašić koja se četvrt stoljeća bavi zrakoplovstvom koje pokriva pet segmenata, od sanitetskog i prijevoza organa preko pilotske škole do testnog centra za engleski jezik i zrakoplovnog servisa.

Cilj im je jasan – ucrtati na karti Slavoniju i Baranju kao poželjno zdravstveno-turističko odredište. Plan im je povećati broj korisnika usluga i proizvoda zdravstvenog turizma, ali i jačati suradnju sa srodnim organizacijama, raditi na standardizaciji, akreditaciji, certificiranju i usklađivanju proizvoda i usluga

‘Proces registracije je trajao nešto dulje i u projekt se upustilo naš šestero. Riječ je o obiteljskim klinikama s područja Osijeka. Prvi nam je korak izrada web-stranice na kojoj ćemo promovirati Osijek kao medicinsko-turističko središte u kojem se nude različite vrste zdravstvenih usluga, kao i medicinski prijevoz. U radu ćemo se isključivo fokusirati na regiju Slavonije i Baranje pa su dobrodošli svi hotelijeri, rent-a-carovi, OPG-ovi sa smještajnim kapacitetima, u članstvo Klastera. Što nas je više, bit će nam lakše’, objašnjava Vlašić čija se tvrtka medicinskim prijevozom počela baviti početkom 2015., a cijena se kreće između 5.000 i 10.000 eura te do danas imaju ugovore sa zabočkom Specijalnom bolnicom Sveta Katarina, makedonskom klinikom Filip Vtori te beogradskim Bel Medicom.

U zemljama u okruženju ovi Osječani trenutačno nemaju konkurenciju, a tvrtke koje se sličnim poslovima bave na području Europske unije, cjenovno su od njih skuplje 20 do 30 posto.

Upravo promocija grada, priznaje dr. Josip Čes, vlasnik Dentalnog centra Čes, privukla ga je u Klaster.

Pacijenti turisti već dolaze

‘Htio bih da nas ljudi prepoznaju kao zdravstvenu regiju’, govori ovaj osječki stomatolog koji nudi sve vrste stomatoloških usluga, a s onima koji su ovdje došli u zdravstveni turizam već se susretao.

‘Kod nas pacijenti već spajaju ugodno s korisnim. Imali smo ih iz Australije, Amerike, Kanade, Njemačke, Francuske. Mahom je riječ o ljudima čiji su korijeni u ovome kraju, ali tu još nisu bili. Sada su došli zbog povoljnijih cijena dentalnih usluga. Najčešće izrađuju krunice, čija se cijena kreće od 1.200 do 2.500 kuna, ili ugrađuju implantate za 5.000 kuna’, kaže on.

Najveći problem vidi u tome što onima koji dođu u zdravstveni turizam, smatra, nemaju direktno što ponuditi.

‘Imamo, ali to nije organizirano. Pacijenti nikada ne dolaze sami, nego u pratnji pa je ideja udružiti se s restoranima, hotelima, a preko Klastera će vidjeti što još sve mogu ovdje napraviti i obići’, dodaje Čes.

Izvor: tportal.hr

Odgovori

Skip to content