JUTARNJI NEZADRŽIVO PROPADA: Ruši se Hanžekovićevo medijsko carstvo

RUŠI SE HANŽEKOVIĆEVO MEDIJSKO CARSTVO: Jutarnji propada, oglašavanje se prepolovilo, svi napuštaju brod koji tone!

Iako je nakon preuzimanja EPH govorio kako od Jutarnjeg lista želi napraviti profitabilnu tvrtku, nakon samo tri mjeseca Hanžekovićeve vladavine medijsko se carstvo počelo rušiti kao kula od karata.
Hanžekovićevo medijsko carstvo počelo se urušavati nakon samo četiri mjeseca od kada je posrnuli EPH Ninoslava Pavića preuzeo jedan od najbogatijih ljudi u Hrvatskoj.

Da taj posao “smrdi” od samog početka bilo je jasno već u studenom prošle godine kada je odvjetnik Marijan Hanžeković i službeno preuzeo jednog od najvećih izdavača u hrvatskoj medijskoj industriji. O golgoti Europapress holdinga u Hrvatskoj se pisalo godinama, ali sve hrvatske vlade zadnjih šest, sedam godina bile su izuzetno blagonaklone prema Pavićevim dugovima i ostalim financijskim makinacijama.

Dan nakon službenog preuzimanja EPH grupe, odnosno njezinih novinskih izdanja bilo je jasno kakva će biti urednička politika najmoćnijeg izdanja – Jutarnjeg lista. Naslovnice EPH ukrasila je rođendanska proslava zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića. Iako nije neobično da osumnjičenik u početnoj fazi istrage dobiva pozitivan osvrt i prostor na naslovnici jednog od najtiražnijih dnevnika u Hrvatskoj (bilo je toga i u slučaju Sanader), ovdje je bilo više nego jasno kako se radi o sukobu interesa jer je novi vlasnik tiskovine ujedno bio i odvjetnik osumnjičenog Milana Bandića, za kojeg je ekspresno dobio i kredit kako bi mu platio jamčevinu. Iako u tome nema ništa protuzakonito, ovi detalji su jasno ukazivali na poslovno-političku pozadinu preuzimanja EPH.

Nažalost do danas nijednu državnu instituciju nije posebno zanimala činjenica da je koncern EPH krajem 2014. preuzela tvrtka EURO POTICAJI d.o.o. za savjetovanje. Tvrtku 2011.godine – kao jedini osnivač – osniva odvjetnik Marijan Hanžeković s temeljnim kapitalom od 20 tisuća kuna. U 2012. i 2013. tvrtka je poslovala s gubitkom, koji će do kraja 2013. godine narasti na 30 tisuća kuna. Iz financijskih izvješća je vidljivo da je tvrtka imala vrlo slabu poslovnu aktivnost, odnosno nastali gubitak je prije bio rezultat neaktivnosti nego poslovnih ulaganja koja se nisu isplatila.

No, godinu dana kasnije upravo će ta tvrtka kupiti koncern EPH, tvrtku tisuću puta veću od sebe, s dugovanjima koja stostruko prelaze imovinu tvrtke koja ih kupuje. No to nikoga ne zanima. Na koji je način tvrtka EURO POTICAJI došla do kapitala za kupovinu EPH, odnosno kako je moguće da bilo koja tvrtka koja nema gospodarsku aktivnost niti vlastiti kapital, kupi koncern poput EPH i dobije milijunske kredite? Odgovora na to pitanje nema, no navikli smo da je tako nešto moguće vjerojatno jedino u Hrvatskoj.

Poslovni rezultati u prva tri mjeseca

Odmah nakon preuzimanja Hanžeković je izjavio kako od EPH želi napraviti profitabilnu tvrtku, što i nije čudno s obzirom na to da od sedam njegovih tvrtki u kojima je vlasnik ili suvlasnik samo Odvjetničko društvo posluje bez gubitaka. Ostale tvrtke imaju od 30 tisuća do 16 milijuna kuna dubioza. Ukupni gubitci njegovih firmi su 19 milijuna kuna što je tri puta više od dobiti odvjetničkog društva. Kako je i zašto takav “poslovni” čovjek kupio medijsko carstvo vrijedno preko 200 milijuna kuna i od kuda mu svo bogatstvo koje posjeduje pitanja su za državne institucije, ali nakon samo nekoliko mjeseci brod je počeo tonuti.

Dnevno posjeduje ekskluzivne podatke koje još nitko nije objavio o poslovanju EPH u prvom tromjesečju Hanžekovićeve vladavine.

Dakle, od prosinca do kraja veljače došlo je do drastičnog pada prodaje i oglasa Jutarnjeg lista. Očito čitatelji napuštaju brod koji tone.

Pad prodaje u tri mjeseca iznosi 17 posto, prodaja radnim danima je pala na 29.500 primjeraka u prosjeku. Usporedbe radi, lanjske godine je Jutarnji radnim danom prodavao između 35-40 tisuća primjeraka, a da stvar bude gora najveći konkurenti – Večernji list trenutno prodaje oko 50 tisuća primjeraka!

Subotnji Jutarnji pao sa 65 tisuća primjeraka prošle godine na 58.700 u prvom tromjesečju. I jedna zanimljivost: 2.630 primjeraka manje Jutarnjeg je prodano prve subote kada su mu dodali kolumnu Tanje Torbarine!!! Nedjeljni Jutarnji je pao sa 55 tisuća primjeraka na 46 tisuća …

Pad prodaje pratio je i drastičan pad od 38 posto u oglašavanju u Jutarnjem listu, pa zbog toga jedva da ima za plaće novinara. Osim toga redakcija prima stotine pritužbi da je Jutarnji postao glasilo Bandića i Mamića, a svima u redakciji zabranili su pristup podacima o prodaji Večernjeg i 24sata, da ne vide kako Jutarnji tone.
Sve češće su priče i najave otkaza zbog ovih slabih rezultata, a brže nego što je bilo tko očekivao odlaze ostaci Pavićevog kadra. Hvataju se zadnje slamke spasa pa sada uz pretplatu poklanjaju mobitele samo kako bi zaustavili dramatičan pad.

Autor: D.Boroš/dnevno.hr

Odgovori

Skip to content