Grad Split mora imati privremeno rješenje za građane ukoliko se odlučuje za strogu provedbu zabrane parkiranja izvan dopuštenih lokacija
Gradonačelnik Splita Ivica Puljak najavio je prije nekoliko dana na konferenciji za medije sljedeće:
- Mjere za bolji javni prijevoz koje će smanjiti korištenje osobnih vozila u gradu
- Napredak u rješenju gradskih parkirališta
- Uvođenje reda u parkiranju i zabranu parkiranja na mjestima koja nisu predviđena za tu svrhu
Pozdravljam smanjenje cijene javnog prijevoza, ali ne vjerujem da će smanjenje njegove cijene i povećanje cijene parkiranja imati većeg uspjeha. Osobna vozila su potreba, ali i dio standarda. Veći uspjeh se može postići samo znatno višom razinom javnog prijevoza, a za to treba omogućiti tehničke pretpostavke i osigurati znatna financijska sredstva.
Postavljam Gradonačelniku sljedeća pitanja:
- Jesu li izvršena ispitivanja koliko se približno, u postotku, osobnih vozila parkira na površinama na kojima nije dozvoljeno parkiranje i koje bi posljedice donijela stroga zabrana parkiranja izvan zona s dozvoljenim parkiranjem?
- Hoćete li zabraniti parkiranje u Zajčevoj ulici kod bolnice Firule, kao i na drugim sličnim lokacijama?
Nisam za neorganizirano i prešutno dopušteno parkiranje kakvo danas imamo u velikom broju ulica, ali svjestan sam i da bi stroga kontrola (praktična zabrana) takvog parkiranja stvorila dodatni kaos u gradu.
Stoga imam i konstruktivan prijedlog koji bi mogao pomoći u realizaciji obećanja Gradonačelnika:
- Sagledati mogućnosti privremenih parkirališta poput korištenja dijela Zajčeve ulice
- Privremena parkirališta organizirati bez horizontalne signalizacije
- Postaviti prometne znakove s oznakama kako parkirati (okomito, koso…) uz vrijeme dopuštenog parkiranja
- Organizirati naplatu
Primjerice, u Zajčevoj ulici (dok nije spojena i u punoj funkciji) to ne traži velike zahvate (vertikalni prometni znakovi), regulira parkiranje i naplatu. Slična rješenja se primjenjuju i u nekim susjednim državama (npr. Italija) čak i za parkiranje u trajanju od nekoliko sati (npr. u vrijeme ručka) na traci koja se, izvan tog vremena, koristi za promet.
Na taj bismo način, privremenim rješenjem, legalizirali, ali i bolje organizirali neka „divlja“, ali prešutno dopuštena parkirališta.
Nije zanemariva ni činjenica kako postojeći nered zbunjuje turiste. Oni vide poveći broj parkiranih auta, a nema oznake parkiranja pa i sami počnu parkirati na raznim mjestima. Međutim, oni ne znaju da „pauk“ ne diže auto u Zajčevoj, a diže u nekoj drugoj ulici. Kako im to objasniti? Nedostaje nam reda, a sama zabrana neće postići red, stvoriti će još veći nered.
Vide Popović, vijećnik u Gradskom vijeću grada Splita