DON DAMIR RAZOTKRIVA PRAZNOVJERJE: Amajlija

Poštovani Don Damire,

Želio bih vas zamoliti za mišljenje glede sakupljanja figurica od raznih slonova i nošenja na lančiću malih slonića.

Naime, moja prijateljica posjeduje u svojoj sobi osim nekih drugih figurica malih kućica i figurica Majke Božje i Isusa, i figurice malih slonova raznih oblika i veličina koje su joj neki prijatelji darovali za razne prigode.

Ona je katolkinja i vjeruje u Boga, međutim ona skuplja razne figurice tih slonića ne zato što vjeruje u indijske simbole koje predstavljaju ti slonovi (snage i moći), nego zato što joj se oni sviđaju kao umiljate životinje (debeli su i tromi itd).

Zanima me vaše mišljenje o tome, jer kada sam joj ja prigovorio da nije dobro da nosi oko vrata figuricu slona, ona mi je rekla da je to dobila na poklon od njoj drage osobe i da za nju ta figurica nema neko dublje značenje osim lijepog ukrasa.

Bog vas blagoslovio.

Poštovani,

Postavili ste jako dobro pitanje. Ne mora biti problem nošenje različitog nakita pa ni nakita u obliku običnog slona. Problem nastaje kada figurica tog slona predstavlja konkretno božanstvo za neku sljedbu ili religiju, najčešće hinduističku. Zato jer su takve figurice u svojoj biti napravljene kao amajlija ili sredstvo štovanja određenog božanstva. U takvom slučaju osoba koja to nosi može imati određene posljedica i na jedan način upasti u grijeh idolatrije bez obzira na njezino neznanje i nakanu. Primjer: mi ne smijemo koristiti posvećeno ruho, ili posuđe izvan liturgije jer bi to bilo svetogrđe. Možda ćete bolje shvatiti na primjeru križa kao kršćanskog simbola. Ja sam svjestan da neki ljudi nose križ kao nakit, ali križ po sebi nešto predstavlja bez obzira na onog koji ga nosi i što on misli. U prolazu gradom, kad vidim da netko nosi križ, mene to upućuje da je ta osoba kršćanin. Također postoje hinduistički, budistički, islamski, židovski itd. Ako jedan kršćanin nosi hinduistički simbol koji po sebi ima određeno značenje to predstavlja problem. Zato smatram da kršćani ne bi smjeli nositi i koristiti tuđe vjerske simbole kao što jedan momak ne bi smio nositi sliku bivše ili neke druge djevojke u novčaniku. Mislim da ste razumjeli ovu analogiju.

Dostavljam vam članak iz katekizma katoličke crkve vezano uz ove teme:

2117 Sva djela magije i čaranja , kojima bi se htjelo podložiti tajne moći i staviti ih u vlastitu službu te steći nadnaravnu moć nad bližnjim – pa bilo i zato da mu se pribavi zdravlje – teška je povreda kreposti bogoštovlja. A ta djela treba još više osuditi kad ih prati namjera da se drugima škodi ili kad se njima traži zahvat zloduhâ. Za osudu je također nošenje amajlija. Spiritizam često uključuje djela gatanja i magije. Crkva upozorava vjernike da ga se čuvaju. Nezakonito traženje pomoći od tzv. tradicionalnih lijekova ne opravdava ni zazivanje zlih sila ni iskorištavanje lakovjernosti drugoga.

Btb,

don Damir

Izvor: studentski-pastoral.com

Odgovori

Skip to content